Komunikaty

REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI DO PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO jego oddziału w Górnej Grupie ul. Świecka 9 oraz w Grupie ul. Szkolna 2 A

REGULAMIN   REKRUTACJI 

DZIECI  DO

 PRZEDSZKOLA  SAMORZĄDOWEGO

jego oddziału w Górnej Grupie ul. Świecka 9

oraz  w Grupie  ul. Szkolna 2 A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

styczeń 2025

 

 

 

 

 

Podstawa prawna:

-Ustawa z dnia 14 grudnia 2016- Prawo oświatowe ((Dz.U. 2021r. poz.1082.rozdział 6 i poz. 762; z 2022r. poz. 655, 1079, 1116, 1383, 1700, 1730 i poz. 2089)

- Statut Przedszkola Samorządowego w Górnej Grupie.

- ZARZĄDZENIE NR 5/2025 WÓJTA GMINY DRAGACZ z dnia 8 stycznia 2025 r.

w sprawie określenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do przedszkola, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dragacz.

 

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

1. Dzieci przyjmuje się do przedszkola (w tym do oddziału integracyjnego) po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego.

2. O przyjęciu dziecka do przedszkola decyduje dyrektor.

3. Jeżeli przyjęcie dziecka do przedszkola wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy przedszkola powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor może przyjąć dziecko po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.

4. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na pisemny wniosek (wraz z wymaganymi dokumentami ) rodzica/prawnego opiekuna kandydata na przedszkolaka.

5. Postępowanie rekrutacyjne może być prowadzone z wykorzystaniem systemów informatycznych.

6. Postępowanie rekrutacyjne dotyczy także dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

7. Do przedszkola przyjmuje się w pierwszej kolejności kandydatów zamieszkałych na obszarze gminy Dragacz.

8. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub gdy przedszkole dysponuje jeszcze wolnymi miejscami, wówczas kryteria rekrutacyjne i dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów określa dyrektor przedszkola w uzgodnieniu z organem prowadzącym przedszkole. Każdemu kryterium organ prowadzący przyznaje określoną liczbę punktów, przy czym każde kryterium może mieć różną wartość.

9. Postępowanie rekrutacyjne do przedszkola  odbywa się co roku na kolejny rok szkolny na wolne miejsca.

10. Poza rekrutacją  przyjmowane są dzieci :

a) które uczęszczają aktualnie do Przedszkola Samorządowego w Górnej Grupie lub jego oddziału w Grupie i będą kontynuowały wychowanie przedszkolne w tymże przedszkolu w nowym roku szkolnym na podstawie deklaracji złożonej przez rodziców  w terminie 7 dni od  dnia  poprzedzającego termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego,

b) którym odroczono obowiązek szkolny na podstawie orzeczenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Świeciu, które uczęszczały wcześniej do niniejszego  przedszkola,

c) wszystkie zgłoszone  zamieszkałe na terenie gminy Dragacz, jeżeli przedszkole dysponuje wolnymi miejscami.

11. Termin składania dokumentów na dany rok szkolny (wniosek rodzica o przyjęcie dziecka do przedszkola wraz  z załącznikami)  określa  zarządzenie Wójta Gminy Dragacz.

12. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola.

13. Komisja rekrutacyjna rozpatruje wnioski rodziców/prawnych opiekunów  o przyjęcie dziecka do przedszkola oraz podaje je do publicznej wiadomości  w terminach określonych w zarządzeniu Wójta Gminy Dragacz.

14. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przedszkola przeprowadza postępowanie uzupełniające.

15. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do  końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.

16. Liczbę dzieci w oddziałach określają   obowiązujące przepisy prawne.

17. Dzieci cudzoziemskie przybyłe z zagranicy  rekrutowane są do przedszkola  na warunkach dotyczących obywateli polskich  zamieszkałych na terenie gminy Dragacz.

18. W przypadku dzieci będących uchodźcami wojennymi z Ukrainy przybyłymi do Polski po 24 lutym 2022 r. stosuje się postanowienia wynikające z Rozporządzenia MEiN z dnia 21 marca 2022 r. w sprawie organizacji kształcenia, wychowania i opieki dzieci i młodzieży będących obywatelami Ukrainy (Dz. U. poz. 645, z późn. zm.).

19. Po zakończeniu rekrutacji, w trakcie roku szkolnego, o przyjęciu dziecka do przedszkola decyduje dyrektor.

 

Rozdział II

Zasady ogłaszania rekrutacji  kandydatów na przedszkolaków

1. Rekrutację dzieci do przedszkola  ogłasza dyrektor przedszkola .

2. Dyrektor   zamieszcza na tablicy  ogłoszeń  w  siedzibie przedszkola oraz   na  stronie  internetowej  przedszkola  (www.przedszkolegornagrupan.blizej.info ) oraz w formie plakatów  informacyjnych rozsyłanych za pośrednictwem sołtysów z sołectw gminy Dragacz  następujące informacje:

a) termin i miejsce składania przez rodziców/ opiekunów  wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola,

b) miejsce udostępnienia druków wniosków  oraz  listę załączników potwierdzających spełnienie kryteriów przez kandydata,

c) Regulamin rekrutacji dzieci do Przedszkola Samorządowego w Górnej Grupie z oddziałem              w Grupie (tylko na stronie internetowej przedszkola)

 

 

Rozdział III

Kryteria rekrutacyjne

1. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę  następujące kryteria :

a) wielodzietność rodziny kandydata (rodzina wychowująca troje i więcej dzieci),

b) niepełnosprawność kandydata,

c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie (wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie  co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem),

g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.

2. Wszystkie kryteria wymienione w punkcie 1  posiadają jednakową wartość. Każdemu odpowiada wartość 10  punktów.

3. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub gdy przedszkole dysponuje jeszcze wolnymi miejscami, wówczas na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego  przyjmowane są dzieci wg następujących kryteriów określonych przez Organ Prowadzący przedszkole :

 

 

 Lp.

Nazwa kryterium

Liczba punktów

Wymagana dokumentacja

1

Zamieszkiwanie na terenie Gminy Dragacz i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych przez oboje rodziców lub rodzica samotnie wychowującego dziecko w Urzędzie Skarbowym w Świeciu lub prowadzenie gospodarstwa rolnego przez rodziców i rozliczanie podatku rolnego w Gminie Dragacz

48

kopia pierwszej strony formularza rozliczeniowego z pieczęcią wpływu do Urzędu Skarbowego w Świeciu, dowód nadania pocztowego lub kopia Urzędowego Potwierdzenia Odbioru wydanego przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej lub oświadczenie

2

Zatrudnienie, prowadzenie działalności gospodarczej, gospodarstwa rolnego lub pobieranie nauki w trybie stacjonarnym przez oboje rodziców lub rodzica samotnie wychowującego dziecko

32

zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu lub zaświadczenie o wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej lub zaświadczenie potwierdzające naukę w trybie stacjonarnym lub wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego lub oświadczenie

3

Zatrudnienie, prowadzenie działalności gospodarczej, gospodarstwa rolnego lub pobieranie nauki w trybie stacjonarnym przez jednego z rodziców

16

zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu lub zaświadczenie o wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej lub zaświadczenie potwierdzające naukę w trybie stacjonarnym lub wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego lub oświadczenie

4

Deklaracja o liczbie godzin korzystania z usług przedszkola przez kandydata w czasie przekraczającym 5 godzin dziennie

4 pkt za każdą zadeklarowaną godzinę

oświadczenie rodzica dotyczące deklarowanego czasu pobytu dziecka w przedszkolu

5

Wychowywanie się w rodzinie objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny

8

oświadczenie rodzica o sytuacji rodziny

6

Uczęszczanie rodzeństwa do tego samego przedszkola/ szkoły

4

deklaracja kontynuacji edukacji przedszkolnej przez rodzeństwo dziecka

Uwaga!

1.W sytuacji, gdy kandydaci na przedszkolaków są w równym wieku i uzyskali jednakową ilość punktów o ich przyjęciu decyduje wynik losowania .

2. Kandydaci zamieszkali poza obszarem gminy Dragacz mogą zostać przyjęci do przedszkola, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego na pierwszym i drugim etapie rekrutacji gmina nadal dysponuje wolnymi miejscami .

3. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obszarem gminy Dragacz, przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne  określone w ustępie 1 i 3 niniejszego rozdziału.

 

 

Rozdział IV

Sposób działania komisji rekrutacyjnej

1.Pracami komisji rekrutacyjnej kieruje przewodniczący komisji rekrutacyjnej powołany przez dyrektora przedszkola.

 

2. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą:

a)  dwóch nauczycieli zatrudnionych w Przedszkolu ( w tym wicedyrektor przedszkola),

b)  sekretarz przedszkola.

 

3. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:

1)     weryfikacja spełniania przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,

2)     ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,

3)     ustalenie i podanie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do publicznej wiadomości,

4)     sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego,

5)     sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata

 

4. Obowiązki przewodniczącego komisji rekrutacyjnej:

 

1)     umożliwienie członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie dziecka do przedszkola,

2)     ustalanie dni i godziny posiedzeń komisji,

3)     zwoływanie i prowadzenie posiedzeń komisji.

 

 

Rozdział V

Informowanie o wynikach postępowania rekrutacyjnego

1. Dzień podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola, jest określony w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.

2. Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola umieszcza się na tablicy informacyjnej w siedzibie przedszkola nie później jak 1 dzień po czynnościach, o których mowa         w punkcie pierwszym niniejszego rozdziału.

 

 

Rozdział VI

Procedura odwoławcza

1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych                          i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata nieprzyjętego do przedszkola może wystąpić do komisji rekrutacyjnej  z wnioskiem   o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do przedszkola.

2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia odwołania się  przez rodzica kandydata.

3. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

4. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora przedszkola  odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

5. Dyrektor przedszkola rozpatruje  odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej                        w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.

6. Na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola, rodzicowi przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

7. Skargę  w WSA składa się w terminie 30 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia dokonanego przez dyrektora przedszkola i za jego pośrednictwem.

 

 

Rozdział VII

Sposób przechowywania i przetwarzania danych osobowych kandydatów do przedszkola i ich rodziców.

1. Dane osobowe kandydatów i ich rodziców  są przechowywane w formie papierowej                         w przedszkolnej kancelarii oraz w SIO.

2. Dane osobowe kandydatów i ich rodziców  zawarte są we wniosku oraz oświadczeniach stanowiących załączniki do niniejszego wniosku.

3. Dane osobowe,  o których mowa w punkcie 2 niniejszego rozdziału,  są udostępniane członkom   komisji rekrutacyjnej dla celów postępowania rekrutacyjnego na dany rok szkolny.

4. Dane osobowe kandydatów i rodziców zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu.

5. Dane kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w przedszkolu  przez okres jednego roku, chyba że na rozstrzygnięcie  dyrektora przedszkola została  wniesiona  skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

 

 

Rozdział VIII

Postanowienia końcowe

1. Jeżeli liczba dzieci, którym gmina ma obowiązek zapewnić możliwość korzystania                z wychowania przedszkolnego, zamieszkałych na obszarze danej gminy, zgłoszonych podczas rekrutacji do przedszkola, dyrektor przedszkola  informuje wójta gminy o braku możliwości przyjęcia dziecka.

2. W przypadku, o którym mowa w punkcie 1 niniejszego rozdziału, wójt gminy jest obowiązany pisemnie wskazać rodzicom  inne publiczne przedszkole lub inną publiczną formę wychowania przedszkolnego  lub niepubliczne przedszkole, które mogą przyjąć dziecko na czas zbliżony do czasu pobytu w przedszkolu, o który ubiegali się  rodzice dziecka.

3. W postępowaniu rekrutacyjnym  do przedszkola  

a) kryteria rekrutacyjne na drugi etap postępowania rekrutacyjnego i liczbę punktów za te kryteria  oraz terminy postępowania rekrutacyjnego, terminy składania dokumentów oraz postępowania uzupełniającego określa dyrektor przedszkola w uzgodnieniu z wójtem,

b) spełnianie przez kandydata tych kryteriów jest potwierdzane odpowiednimi dokumentami oraz  oświadczeniem.

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem  podpisania.                                                                                          

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 lutego 2025 16:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Iwona Piór-Krzyżanowska
Ilość wyświetleń: 20
10 lutego 2025 16:22 (Iwona Piór-Krzyżanowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 lutego 2025 16:22 (Iwona Piór-Krzyżanowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument nieopublikowany)
10 lutego 2025 16:16 (Iwona Piór-Krzyżanowska) - Dodanie załącznika [potwierdzenie-zatrudnienie.doc] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)