Regulaminy

REGULAMIN PRZYZNAWANIA NAUCZYCIELOM DODATKU MOTYWACYJNEGO

(Opracowanie wewnętrzne
na podstawie regulaminu Rady Gminy w Dragaczu
w sprawie warunków przyznania nauczycielom dodatku motywacyjnego
UCHWAŁA NR 114/XV/2000)


Górna Grupa, 30-06-2010 r.
UWAGI OGÓLNE


1. Podziału dodatku motywacyjnego dokonuje dyrektor przedszkola na podstawie regulaminu Rady Gminy w Dragaczu oraz niniejszego regulaminu będącego jego uszczegółowieniem biorąc.
2. Przy przyznawaniu dodatku motywacyjnego bierze się pod uwagę również:
- wyniki wewnętrznego i zewnętrznego pomiaru jakości funkcjonowania przedszkola,
- przygotowanie zawodowe nauczyciela, jego doskonalenie zawodowe oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu efektywności własnej pracy i funkcjonowania przedszkola,
- spostrzeżenia z hospitacji diagnozujących,
- lustracje,
- dyscyplinę pracy,
- dokumentację prowadzoną przez nauczycieli,
i inne spostrzeżenia dokonane w ramach monitoringu procesu dydaktyczno-wychowawczego i współpracy z rodzicami oraz środowiskiem.
3. Dyrektor przedszkola dokonuje wstępnej kwalifikacji wg „kryteriów – etap I”, a następnie ustala wysokość dodatku motywacyjnego na podstawie „kryteriów – etap II”.
4. Wysokość otrzymanego dodatku zależy od liczby uzyskanych przez nauczyciela punktów oraz środków określonych przez organ prowadzący.



Kryteria kwalifikujące nauczycieli do przyznania dodatku motywacyjnego
(etap pierwszy)



Lp.    Kryteria    Liczba
punktów
1.    Uzyskiwanie dobrych wyników wychowania i nauczania.    0 – 2
2.    Dobre przygotowanie do codziennych zajęć (środki dydaktyczne, metody, organizacja pracy dzieci, indywidualizacja oddziaływań, wiedza merytoryczna).    0 – 2
3.    Dbanie o warsztat pracy i wzbogacanie go.    0 – 2
4.    Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego.    0 – 2
5.    Respektowanie wymagań dyrektora przedszkola dotyczących dyscypliny pracy, terminowości w realizacji zadań i zarządzeń.    0 - 2
6.    Poprawne prowadzenie dokumentacji pedagogicznej (dziennik zajęć, miesięczne plany pracy wychowawczo-dydaktycznej, zestawy ćwiczeń porannych, zabaw i zajęć ruchowych, dokumentacja dotycząca obserwacji dzieci i diagnozowania ich osiągnięć).    0 – 2
7.    Efektywność stosowanych form pracy z dziećmi (spacery i wycieczki, zabawa – jej różnorodności, zajęcia dydaktyczne, czynności samoobsługowe, prace na rzecz innych).    0 – 2
8.    Czynny udział w pracach rady pedagogicznej.    0 – 2
9.    Współdziałanie z personelem przedszkola zgodnie z zasadami etyki, tolerancji i kultury.    0 – 2
10.    Współdziałanie z rodzicami, rzetelne rozpoznanie warunków rodzinnych, pozyskiwanie rodziców do współpracy z przedszkolem, pedagogizacja.    0 - 2


Warunkiem przejścia do drugiego etapu jest uzyskanie minimum 14 punktów.













Kryteria kwalifikujące nauczycieli do ustalenia wysokości dodatku motywacyjnego
(etap drugi)


Lp.    Kryteria    Liczba
punktów
1.    Uzyskiwanie wysokich wyników dydaktycznych ustalonych na podstawie badań.    0 – 4
2.    Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci (widoczne efekty pracy, kąciki zainteresowań, indywidualizacja zainteresowań, wyjazdy do teatru, muzeum, wycieczki tematyczne, itp.).    0 – 2
3.    Popularyzacja umiejętności dzieci (udział w konkursach plastycznych, recytatorskich itd., zajęcia pokazowe itd.)
(Możliwość przyznania dodatkowych punktów za pracę z dziećmi (wyjazdy) poza płatnymi godzinami).    0 – 2
4.    Opracowanie i wdrożenie z sukcesem pedagogicznym własnych programów autorskich lub nowatorskich.    0 – 4
5.    Wprowadzenie innowacji w pracy dydaktyczno-wychowawczej.    0 – 4
6.    Stosowanie aktywnych metod nauczania i wychowania.    0 – 2
7.    Systematyczne uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego (warsztaty, kursy, szkolenia, studia podyplomowe).    0 – 2
8.    Szczególna osobowość nauczyciela.    0 – 2
9.    Dzielenie się doświadczeniem zawodowym z innymi (opieka nad praktykantami, młodymi nauczycielami, nauczycielem stażystą, zajęcia pokazowe).    0 – 2
10.    Bezinteresowne podejmowanie zadań i czynności dodatkowych:
- organizacja imprez przedszkolnych o charakterze zewnętrznym,
- wyjazdy, spotkania itp. poza środowisko przedszkolne,
- jakość i atrakcyjność przygotowywanych uroczystości przedszkolnych,
- inne działania podejmowane przez nauczyciela (udział w tworzeniu planu pracy przedszkola, inwentarz, ankietowanie itd.).    0 – 5
11.    Indywidualne podejmowanie działań zmierzających do wzbogacenia majątku przedszkola.    0 – 1
Razem:    30

Zestawienie


Liczba zdobytych punktów    Należny dodatek
0 - 14    Nie otrzymuje
15 – 18    5%
19 – 22    10%
23 – 26    15%
27 – 30    20%

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 stycznia 2011 15:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mariola Michalska
Ilość wyświetleń: 2885
06 stycznia 2011 15:00 (Mariola Michalska) - Dodanie dokumentu.