Zasady ogólne:
1. Kandydatów do nagród powinna cechować nienaganna postawa etyczna i obywatelska.
2. Wysokość nagrody dyrektora przedszkola ustala się corocznie.
3. Suma nagród dyrektora przyznanych jednemu nauczycielowi w ciągu roku nie może być wyższa od nagrody kuratora oświaty.
4. Nauczyciel, niezależnie od przyznanej mu w ciągu roku nagrody dyrektora przedszkola, może otrzymać nagrodę kuratora oświaty lub Ministra Edukacji Narodowej.
5. Wnioski o przyznanie nagród MEN oraz kuratora oświaty podlegają zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną przedszkola oraz przez odpowiednie ogniwo ZNP.
6. Obowiązkiem dyrektora przedszkola jest informowanie rady pedagogicznej o przyznanych nagrodach z ich uzasadnieniem.
7. Nauczyciel może otrzymać nagrodę nie częściej niż 1 raz w ciągu roku szkolnego.
Nagroda dyrektora przedszkola może być przyznana nauczycielowi, który wzorowo wykonuje swoje obowiązki, a ponadto wyróżnił się w realizacji zadania ujętego w planie dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńczym przedszkola, uznanego przez radę pedagogiczną za szczególnie ważne w danym roku szkolnym.
Nauczyciel, któremu została przyznana nagroda, otrzymuje pismo o jej przyznaniu, wraz z uzasadnieniem, którego odpis zamieszcza się w jego aktach osobowych.
Kryteria przyznawania nagród:
A: W zakresie pracy opiekuńczej
zapewnienie pomocy i szczególnej troski dzieciom będącym w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej, pochodzącym z rodzin moralnie zaniedbanych,
udzielanie pomocy dzieciom z zaburzeniami w rozwoju oraz zagrożonym niedostosowaniem społecznym, mającym trudności w przyswajaniu wiadomości i umiejętności oraz w przystosowaniu się do życia w grupie,
prowadzenie działalności mającej na celu zapobieganie i zwalczanie przejawów patologii społecznej,
zorganizowanie współpracy przedszkola z placówkami kulturalno-oświatowymi, służbą zdrowia,
rozwijanie inicjatyw na rzecz pomocy finansowej placówce.
B: W zakresie pracy wychowawczej
pozytywne zmiany, jakie dokonały się w grupie rówieśniczej pod wpływem oddziaływań wychowawczych nauczyciela w zakresie integrowania dzieci ze sobą i otaczającym środowiskiem społecznym, zdyscyplinowania, wyników nauczania i wychowania, rozwijania postawy współgospodarza placówki,
prowadzenie urozmaiconej działalności wychowawczej w przedszkolu (gry dramatyczne, treningi relaksacyjne (…) wycieczki, spektakle teatralne, koncerty, teatrzyki, wystawy, spotkania z ciekawymi ludźmi),
organizowanie konkursów, festiwali, wystaw, imprez kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych i zdrowej rywalizacji,
wzorowe organizowanie uroczystości przedszkolnych lub środowiskowych o walorach wychowawczych wynikających z rocznego planu pracy przedszkola,
doprowadzenie wychowanków do sukcesów artystycznych itp. w skali gminy, rejonu itd.
C: W zakresie pracy dydaktycznej
stwierdzone testem dobre wyniki przyswojonego materiału programowego,
organizowanie zajęć otwartych i pokazowych dla rodziców,
sukcesy szkolne wychowanków w klasach początkowych szkoły podstawowej,
zorganizowanie imprezy przedszkolnej o licznych walorach poznawczych i wychowawczych, np. „Przedszkolna matura”, kilkuetapowego konkursu itp.,
udokumentowane osiągnięcia w pracy z dziećmi uzdolnionymi oraz z dziećmi opóźnionymi w rozwoju.
D: W zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych
doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez nowoczesne i funkcjonalne urządzenie sali zajęć i innych pomieszczeń, opracowanie przykładowych miesięcznych planów dydaktyczno-wychowawczych i innych rozwiązań metodycznych,
udokumentowany udział w zorganizowanych formach doskonalenia zawodowego,
aktywną pomoc nauczycielom mniej doświadczonym oraz młodym nauczycielom w ich adaptacji zawodowej,
prowadzenie zajęć pokazowych dla nauczycieli,
preferowanie postawy nowatorskiej w codziennej pracy.
Pozostałe zasady podziału funduszu nagród dla nauczycieli zawiera Zarz. MOiW z dnia 30 maja 1987 r. w sprawie zasad podziału specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli (Dz. Urz. MOiW Nr 7, poz.32 z załącznikiem do tegoż
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Przedszkole Samorządowe w Górnej Grupie